Byta durk plywood i en C36

Hem Forum Contrastforum Byta durk plywood i en C36

Etiketter: 

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
    Inlägg
    • #1681
      admin
      Keymaster

      Är det någon som har erfarenhet av att byta ut durken i en C36? Behöver inredningen såsom soffor i salong och köksmodul demonteras först, eller kan man lirka ut durkskivorna med inredningen på kvar på plats efter att alla skruvar lossats?

    • #1682
      admin
      Keymaster

      Personligen har jag ingen erfarenhet, men durken var bytt av förre ägaren då jag köpte båten. Förmodligen utfördes arbetet av Råå Varv. Den gamla durken har, åtminstone delvis, sågats av väldigt nära inredningen och de nya plywoodskivorna passats mot de gamla. De gamla skivor ligger således kvar under inredningarna. Golvlisterna täcker skarvarna till stor del.

    • #1715
      admin
      Keymaster

      Hej. Nu har ju vi en C33, men durken håller jag så smått på med. Fuktgenomslag underifrån gör att jag får byta i princip allt. Dessutom de underliggande regelverket lär ryka… Antagligen bara att göra exakt som de gamla bitarna såg ut, men jag kommer att fråga en träkunnig människa om det hela. Främsta durkplattan är borta sedan helgen. Jag tror att vissa skivor går under inredningen. Frågan är om de är skruvade eller ej. skulle tro någon skruv, men att det går att lirka ut dem.

      /G:son

    • #1735
      admin
      Keymaster

      Hej igen.

      Jag har nu tagit bort durken och den var sikad fast så det var lite pyssel att få bort den. Inget under sofforna på C33 i alla fall.

      /G:son

Visar 3 svarstrådar
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.