Vattentank i C33

Hem Forum Contrastforum Vattentank i C33

Etiketter: , , ,

Visar 6 svarstrådar
  • Författare
    Inlägg
    • #1310
      Anonym
      Inaktiv

      Nästa projekt blir att ersätta eller komplettera 65l vattentank. Behöver minst 120l.

      Funderar på en plasttank från Cipax, som lär skall sitta i nyare versioner av C33. Dock får den inte plats i min förpik. Misstänker att förpikens design, med skott osv, har ändrats sedan 1980 då min båt byggdes.

      Efterlyser nu:
      1. En bild på hur den större (120l) vattentanken sitter monterad i förpiken?

      2. Andra tips på hur man enklast får till ytterligare ca 60l vatten parallellt med den befintliga 65l tanken i fören.

      mvh
      Mattias

    • #1314
      Anonym
      Inaktiv

      Hej

      Lite sent svar.
      Jag har också samma funderingar för min båt. Större tank lär nog inte gå att eftermontera så jag är inne på att ersätta gamla plasttanken med ”en” rostfri dito. Rättare sagt två tankar, spegelvända, som följer skrovet under kojerna i förpiken. Har inte räknat på volymen, men minst 120 liter.
      Har inte tagit in pris än, men känner en bra verkstad för syrafasta jobb.
      Sen slippar man problem med ”plastsmak”.

      Mvh
      Gösta J

      PS Ska även beställa en ny större dieseltank, c:a 65 liter. DS

    • #1315
      Anonym
      Inaktiv

      Hej Gösta,

      Vet att nyare C33:or har 120 l tank från början, så på något sätt måste det ju gå att pressa in…misstänker att det främsta skottet som finns i min båt, under dynorna, helt enkelt inte finns i ny C33:a. Det var därför jag var ute efter bild på hur det kan se ut.

      Jag är lite inne på att ta upp ett hål i skottet, så att man kan få in en standardtank på 120l utan annan modifikation.

      Om du får in offert från verkstad får du dock gärna dela med dej till mej på matnub@hotmail.com!

      Mvh
      Mattias

    • #1345
      admin
      Keymaster

      Hej på er.

      Nu ska vi se. Jag har en 1984 års modell med 120 literstanken. Jag har ingen superbild, men i alla fall en som visar hur det ser ut. Framför tanken sitter pumpen och det är inte supertrångt.
      Bild på vattentank C33- 1984

      Hälsningar

      Bo

    • #1346
      admin
      Keymaster

      Hej Bo,

      Tack för svar och för bilden! Hur ser det ut framför din tank, sitter det ett plastat skott framför tanken? På min båt är det ett stort stuvutrymme under förpikskojerna, med ett skott ca 80-90cm framför bakre kanten på kojen (i mitten). Framför skottet sitter det en 65l tank. Se länkade bilder!
      C33_1980_fpik1
      C33_1980_fpik2

      Tanken från cipax ser ut som den som beskrivs i ritningarna för C36:
      C36 förpik

      Den är lite längre än avståndet mellan bakkant förpik och skottet, så jag måste såga bort undre delen av skottet för att få plats. Den sticker fram ca 15 cm framför skottet, så det blir ju en del outnyttjad plats där framför…

      Gissar att skottet inte är bärande, då att det borde gå bra, men var ändå sugen på att få det bekräftat 🙂

      mvh
      Mattias

    • #1444
      admin
      Keymaster

      Hej.

      Jag ska ut till båten inom någon dag. Kan kolla det och ta några bilder. Vad jag vet är att vi inte stuvar något i detta utrymme, men det kan bero på okunskap. (Vi är rätt nya ägare till båten)

      /Bo

    • #1445
      admin
      Keymaster

      Vore jättebussigt! Vi är också nya ägare, så det är ju lite nervöst att börja med att sätta sågen i båten…fast mer vatten är ett måste!

      /Mattias

Visar 6 svarstrådar
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.